Лабораторія лідерства #LaBlider”

Тема:Застосування можливостей Школи повного дня

в реалізації мети Нової української школи

Всі ми живемо в складний, цікавий і важливий період

реформування української освіти і загальноосвітньої школи.

Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток,

виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе

громадянином України, здатна до життя в суспільстві

та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до

самовдосконалення і навчання впродовж життя,

готова до свідомого життєвого вибору

та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.

Сьогодні перед кожним педагогічним колективом

постає дуже важлива проблема змін:

  • Що зберегти ?

  • Як використати здобутки ?

  • Що запровадити нового ?

Не є виключенням і колектив нашої школи.

Ось уже 7 років ми працюємо в режимі Школи повного дня

(з 2012 по 2017 це був експеримент), сьогодні це вже нормальна,

напрацьована робота закладу з певними «плюсами» і «мінусами».

Робота Школи повного дня організована в декількох напрямах :

По перше , це організація груп продовженого дня для учнів 1-7 класів,

і ось тут, ми використовуємо матеріальну базу і новий освітній

простір, який забезпечує нам НУШ.

Це і розвиваючі ігри, використання лего,

можливості використання мультимедійних комплексів

для перегляду пізнавальних, розвиваючих, виховних,

патріотичних фільмів, мультфільмів і передач,

що в свою чергу допомагає в формуванні

розумних, освідчених, відповідальних громадян.

Велике місце в формуванні особистості учнів, підвищення

освітнього рівня та самооцінки дітей, прагнення до

самовдосконалення і навчання відіграють консультпункти

з базових предметів для учнів 8-11класів.

Під час консультпунктів учитель має можливість надати

допомогу дитині в підготовці домашнього завдання,

пояснити незрозумілу тему учню, який довго хворів,

приділити увагу обдарованим дітям у підготовці

до олімпіади або роботи МАН.

Індивідуальна робота з дитиною та робота в

малих групах дає можливість вчителю зрозуміти

проблеми і потреби кожної дитини,

побачити її потенціал, підтримати і допомогти.

Хочу також зупинитися ще на одному напрямі

роботи Школи повного дня.

Це гурткова робота.

В нашій школі вона організована за наступними напрямами:

  • Еколого-натуралістичний

  • Туристсько-краєзнавчий

  • Фізкультурно-спортивний

  • Художньо-естетичний

  • Філологічний

  • Мультимедійний

  • Науково-пошуковий

В школі працює майже 70 гуртків – це і предметні гуртки:

  • «Юний лінгвіст»,

  • «Цікава країна»,

  • «Ділова французька»,

  • «Ділова німецька»,

  • «Юний фізик»,

  • «Юний математик»,

  • «Комп’ютерна азбука»,

  • «Офісні технології»,

  • «Дизайнерська майстерність».

Залучення великої кількості учнів у гуртки мультимедійного

напряму дали поштовх і запровадження в школі ще одного

експерименту районного масштабу

«Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій

під час організації дистанційного навчання»,

що дає можливості комунікацій між учителем і учнем

під час карантинів, вимушеного переривання навчального процесу,

думаю, в перспективі, і для навчання за індивідуальною формою.

(міський семінар проводили на базі школи у грудні.)

Такі гуртки, як «Екологія рідного краю», «Фольклористика»,

«Історичне краєзнавство», «Юний екскурсовод» сприяють вихованню

справжніх патріотів, заохочують вивчати історію.

Члени гуртка «Юний екскурсовод» підготували цікаві матеріали та

екскурсії про Євгена Коновальця, ім’я якого носить наша школа.

Творчі здібності діти розвивають в гуртках «Театральний», «Хореографія»,

«Естрадний вокал», «Хор», «Веселий пензлик» та інші.

Бути добрими сусідами та друзями  вчать на гуртках «Культура добросусідства( 1-3 кл.)

Здоровими та мужніми стають у спортивних секціях : акробатика, боротьба, теніс.

Звісно, щоб організувати роботу Школи повного дня, зробити її результативною,

охопити всіх учнів потрібна дружна, злагоджена, відповідальна робота всього колективу.

А адміністрації школи потрібно вирішувати багато управлінських проблем:

  • кадрове забезпечення (частину гуртків ведуть наші учителі, а на інші потрібно знаходити гарних фахівців),

  • узгодження та складання розкладів занять,

  • залучення батьків до співпраці

Але все це дає і свої результати :

  • Збільшується контингент учнів школи

  • Зростає якість знань учнів

  • Збільшується кількість переможців олімпіад та МАН.