ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД ДЕСНЯНСЬКОГО ЦЕНТРУ ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
- Для дитини ви – зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
- Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю.
- Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
- У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
- Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками , куштувати на смак і відчувати елементи навколишнього світу.
- Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо.
- Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини.
- Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті , уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках тощо.
- Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтеся його виконання всіма членами родини.
- Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родини!
- Не завищуйте і не занижуйте самооцінку дитини. Оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома!
П’яти-шестирічна дитина повинна знати й уміти:
Розвиток мовлення:
- будувати складні речення різних видів. Наприклад, складати речення із запропонованих слів: малюнок, дівчинка, малювати, фарбами;
- швидко утворювати нові словосполучення. Наприклад: шапка з хутра – хутряна шапка;
- пояснювати зміст прислів’їв;
- складати оповідання по одній картинці, по серії картинок, з життя;
- виразно виконувати вірші, з різною інтонацією передавати рядки, що містять радість, замилування, смуток і т.д.
Увага:
- виконувати завдання, не відволікаючись , близько 15 хвилин;
- знаходити 5-6 відмінностей між предметами й між двома малюнками;
- утримувати в поле зору 8-10 предметів;
- копіювати в точності візерунок або рух;
- легко грати в ігри на уважність і швидкість реакції. Наприклад, називайте іменники, але перед грою домовтеся: якщо почув назву шкільних речей – скласти руки на столі, дика тварина – поклав руки на плечі й т.д.
Пам’ять:
- запам’ятовувати 8-10 картинок;
- запам’ятовувати щиталочки й скоромовки;
- запам’ятовувати фрази («Юля й Олена малюють кольоровими олівцями», «Олена грала кубиком, м’ячем, лялькою й ведмедиком»);
- розповідати по пам’яті оповідання, казки, вірші, зміст картинок;
- повторювати в точності текст, що складається з 3-4 речень.
Мислення:
- закінчити речення: « Якщо стіл вище стільця, то стілець…», «Якщо ріка глибше струмка, то струмок…»;
- знаходити зайве слово серед групи слів, наприклад: «Ложка, чашка, виделка, трактор, каструля», пояснити відповідь;
- відповідати на мудрі питання, наприклад: «Чим схожі й чим відрізняються кішка й білка?»;
- визначати послідовність подій;
- знаходити й пояснювати невідповідності на малюнках;
- знаходити й пояснювати відмінності між предметами і явищами;
- знаходити серед запропонованих предметів зайвий, пояснюючи свій вибір.
Дрібна моторика:
- складати з конструкторів за зразком будь-яку фігуру. Скласти з паперу, по показаному дорослим зразку, простий предмет (кораблик, човник);
- вирізати ножицями складну фігуру по контурі, намальованому на аркуші паперу;
- виконувати аплікації на папері як самостійно, так і за зразком;
- складати пазли без сторонньої допомоги;
- регулювати силу натиску на олівець і кисть, змінювати напрямок руху руки залежно від форми зображеного предмета;
- розташовувати зображення на всьому аркуші або в заданих межах: на одній лінії, на широкій смузі;
- штрихувати малюнки, не виходячи за їхні контури. Акуратно розфарбовувати складні малюнки;
- орієнтуватися в зошиті в клітку або в лінійку.
Навколишній світ:
- називати свої імена й прізвище, своїх родичів;
- знати назва свого міста, столиці, країни, планети;
- знати назви основних професій людей; пояснювати. Чим характерні ці професії, яку користь приносять людям;
- називати пори року, частини доби, дні тижня в їхній послідовності;
- називати весняні, літні, осінні й зимові місяці;
- відрізняти хижих, диких тварин від травоїдних, домашніх;
- відрізняти перелітних птахів від зимуючих;
- відрізняти садові квіти від польових;
- відрізняти дерева від чагарників;
- називати всі явища природи.
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
- Для дитини ви – зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
- Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю.
- Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
- У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
- Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками , куштувати на смак і відчувати елементи навколишнього світу.
- Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо.
- Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини.
- Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті , уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках тощо.
- Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтеся його виконання всіма членами родини.
- Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родини!
- Не завищуйте і не занижуйте самооцінку дитини. Оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома!
П’яти-шестирічна дитина повинна знати й уміти:
Розвиток мовлення:
- будувати складні речення різних видів. Наприклад, складати речення із запропонованих слів: малюнок, дівчинка, малювати, фарбами;
- швидко утворювати нові словосполучення. Наприклад: шапка з хутра – хутряна шапка;
- пояснювати зміст прислів’їв;
- складати оповідання по одній картинці, по серії картинок, з життя;
- виразно виконувати вірші, з різною інтонацією передавати рядки, що містять радість, замилування, смуток і т.д.
Увага:
- виконувати завдання, не відволікаючись , близько 15 хвилин;
- знаходити 5-6 відмінностей між предметами й між двома малюнками;
- утримувати в поле зору 8-10 предметів;
- копіювати в точності візерунок або рух;
- легко грати в ігри на уважність і швидкість реакції. Наприклад, називайте іменники, але перед грою домовтеся: якщо почув назву шкільних речей – скласти руки на столі, дика тварина – поклав руки на плечі й т.д.
Пам’ять:
- запам’ятовувати 8-10 картинок;
- запам’ятовувати щиталочки й скоромовки;
- запам’ятовувати фрази («Юля й Олена малюють кольоровими олівцями», «Олена грала кубиком, м’ячем, лялькою й ведмедиком»);
- розповідати по пам’яті оповідання, казки, вірші, зміст картинок;
- повторювати в точності текст, що складається з 3-4 речень.
Мислення:
- закінчити речення: « Якщо стіл вище стільця, то стілець…», «Якщо ріка глибше струмка, то струмок…»;
- знаходити зайве слово серед групи слів, наприклад: «Ложка, чашка, виделка, трактор, каструля», пояснити відповідь;
- відповідати на мудрі питання, наприклад: «Чим схожі й чим відрізняються кішка й білка?»;
- визначати послідовність подій;
- знаходити й пояснювати невідповідності на малюнках;
- знаходити й пояснювати відмінності між предметами і явищами;
- знаходити серед запропонованих предметів зайвий, пояснюючи свій вибір.
Дрібна моторика:
- складати з конструкторів за зразком будь-яку фігуру. Скласти з паперу, по показаному дорослим зразку, простий предмет (кораблик, човник);
- вирізати ножицями складну фігуру по контурі, намальованому на аркуші паперу;
- виконувати аплікації на папері як самостійно, так і за зразком;
- складати пазли без сторонньої допомоги;
- регулювати силу натиску на олівець і кисть, змінювати напрямок руху руки залежно від форми зображеного предмета;
- розташовувати зображення на всьому аркуші або в заданих межах: на одній лінії, на широкій смузі;
- штрихувати малюнки, не виходячи за їхні контури. Акуратно розфарбовувати складні малюнки;
- орієнтуватися в зошиті в клітку або в лінійку.
Навколишній світ:
- називати свої імена й прізвище, своїх родичів;
- знати назва свого міста, столиці, країни, планети;
- знати назви основних професій людей; пояснювати. Чим характерні ці професії, яку користь приносять людям;
- називати пори року, частини доби, дні тижня в їхній послідовності;
- називати весняні, літні, осінні й зимові місяці;
- відрізняти хижих, диких тварин від травоїдних, домашніх;
- відрізняти перелітних птахів від зимуючих;
- відрізняти садові квіти від польових;
- відрізняти дерева від чагарників;
- називати всі явища природи.