НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА –
це ключова реформа Міністерства освіти і науки.
це ключова реформа Міністерства освіти і науки.
Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Головна ідея Нової української школи – компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто будуть набувати знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. Для НУШ створено новий Стандарт освіти і нові програми.
Дуже складно передбачити, у якому світі житимуть наші діти – адже він швидко змінюється. Проте із впевненістю можна сказати, що їм потрібно буде вміти працювати в команді й співпрацювати. Саме тому значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом розв’язують, наприклад, математичні приклади, а й роблять проекти і спільно шукають рішення проблем.
Уміння вчитися – це ще одна навичка, яка стане в пригоді кожній людині. Адже у світі, який швидко змінюється, потрібно не відставати, а значить – уміти самостійно навчатись. Саме тому навчання в НУШ побудоване на дослідженнях: дитина самостійно шукає відповіді на запитання, осмислює вивчене, а вчитель допомагає їй у цьому.
В НУШ діти навчаються граючись. Це означає, що вони опановують навчальний матеріал, але в інший спосіб. Вчителю не потрібно більшість часу розповідати щось класу, стоячи біля дошки. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні дізнаються набагато більше.
Оцінка – це не покарання. Вона фіксує на якому рівні перебуває дитина і показує ціль, до якої має прямувати. Саме тому в першому та другому класах оцінювання носить формувальний характер, що надає впевненості у собі і в своїх можливостях, стимулюється бажання вчитись та прагнення досягнути максимально можливих результатів.
У третьому класі немає балів, а протягом усього навчання використовується вербальне оцінювання. Мета – оцінити поступ кожної дитини, а не її відповідність певному еталону. Адже для якогось учня вивчити, скільки буде 2+2, може бути складнішим завданням, ніж для іншого вивчити всю таблицю множення. А отже, кожна дитина отримує винагороду за свої старання і розуміє, що робить успіхи. Також у кожної дитини є портфоліо особистих досягнень – добірка усіх поробок і творів, які вона робить на уроках.
Помилка – це складова пізнання і дослідження. Саме тому в НУШ не карають за помилки, а спонукають дитину самостійно їх виправити. Відсутність страху помилки – це запорука того, що дитина залишається вмотивованою, навіть якщо їй щось не вдається.